پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226528
کلاهبرداري با ترفند ثبت اطلاعات سرشماري عمومي نفوس و مسکن
تاریخ انتشار : 1395/07/11 11:04:00
نمایش : 1020
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان در خصوص سهل انگاري در ثبت اطلاعات سرشماري عمومي نفوس و مسکن هشدار داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ حبيب الله رجبلي رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان با اشاره به آغاز سرشماري عمومي نفوس و مسکن سال 95، گفت: شهروندان در ثبت اطلاعات سرشماري عمومي نفوس و مسکن مراقب سايت‌هاي فيشينگ باشند.

وي افزود: مرحله اول اين سرشماري به‌صورت اينترنتي از 3 مهرماه لغايت 25 مهر است و شهروندان مي‌توانند خود اطلاعات آماري را در سايت سرشماري تکميل کنند.

وي با اشاره به اينکه اين اولين بار است که سرشماري کشور در بستر اينترنتي صورت مي‌گيرد، گفت: سرشماري اينترنتي با توجه به کاهش هزينه‌هاي سرشماري، تسهيل‌کننده جمع‌آوري اطلاعات مي‌باشد و راستي آزمايي آن نيز راحت‌تر است، ضمن آن‌که نتايج آن به سهولت و زمان کمتري قابليت استخراج است.

اين مقام انتظامي‌ با بيان اينکه آدرس سايت سرشماري http://www.sarshomari95.ir مي‌باشد، افزود: کاربران حتما آدرس سايت سرشماري را خود در آدرس بار وارد کنند.

سرهنگ رجبلي به شهروندان توصه کرد: از ورود به سايت سرشماري از طريق لينک‌هاي متفرقه مثل سايت‌هاي تبليغاتي، پيام‌هاي تلگرامي، سايت‌هاي و منابع غير رسمي و ايميل‌هاي ناشناس و مشکوک خودداري کنند، چراکه ورود از طريق لينک‌هاي متفرقه احتمال دارد کاربران را در دام کلاهبرداران و سايت‌هاي فيشينگ بيندازد.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان اظهار داشت:فرم‌هاي اينترنتي سرشماري به صورت ساده و روان تهيه شده و مردم با در اختيار داشتن اطلاعات دقيق هويتي خود و نيز کدپستي صحيح مي‌توانند در اين سرشماري شرکت کرده و اطلاعات خود را وارد کنند، سؤالات طرح‌شده نيز به صورت بسيار ساده است و هر فردي مي‌تواند به سهولت به آن پاسخ دهد.

سرهنگ رجبلي در ارتباط با نحوه ثبت‌نام اينترنتي در سرشماري گفت:سرپرستان خانوار مي‌توانند با مراجعه به آدرس www.sarshomari95.irو واردکردن اطلاعاتي از قبيل نام و نام خانوادگي اعضاي خانوار، شماره ملي، سن، جنس، دين، تابعيت، وضعيت سواد، مدرک تحصيلي، وضع مهاجرت، وضع فعاليت، وضع تاهل و تعداد فرزندان، نوع بيمه درماني، شماره تلفن همراه و ثابت سرپرست خانوار، آدرس محل سکونت، کدپستي، نحوه تصرف واحد مسکوني، مساحت زير بنا، نوع اسکلت و مصالح به کار رفته در ساختمان، در اين طرح ثبت‌نام کنند.

وي بابيان اين‌که يکي از اعضاي مطلع خانواده مي‌تواند با اطلاعات کارت ملي افراد خانوار و دانستن کدپستي اطلاعات را در سايت سرشماري ثبت کند، تصريح کرد: اين فرد با وارد کردن کد ملي سرپرستان خانوار پس از مراجعه به سايت سرشماري، به عنوان رمز ورود، اطلاعات خانوار را وارد کرده و پس از تأييد نهايي، کد آماري را از طريق سامانه يا پيامک دريافت کنند.

وي گفت:حفظ و نگهداري کد آماري بسيار مهم است زيرا اطلاعات پاسخگويان در اينترنت بر اساس کد آماري بازشناسي خواهد شد و در مرحله دوم سرشماري که حضوري است و ماموران به درب منازل مراجعه مي‌کنند تنها کد آماري دريافتي از سامانه را به مأمور سرشماري ارائه مي‌دهند.
سرهنگ رجبلي در ادامه تأکيد کرد: در سرشماري عمومي نفوس و مسکن چه به‌صورت اينترنتي و چه حضوري که از سوي مأموران سرشماري به درب منزل صورت مي‌گيرد نياز به دادن اطلاعات بانکي نيست و شهروندان به‌هيچ‌عنوان اطلاعات بانکي خود مثل شماره کارت، تاريخ انقضاء کارت‌بانکي، کد اعتبار سنجي يا همان(CVV2) و رمز بانکي را در هيچ سايتي وارد نکنند.

اين مقام انتظامي ادامه‌داد: اگر در هنگام واردکردن اطلاعات خانوار با درخواست ورود اطلاعات بانکي روبرو شدند بدانند که اين سايت سرشماري نيست و فيشينگ است از وارد کردن اطلاعات خانوار هم خودداري کنند و گزارش سايت را به پليس فتا بدهند.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان با بيان اين‌که در طول زمان سرشماري عمومي نفوس و مسکن 95 به‌صورت اينترنتي پليس فتا حتماً سايت‌هاي جعلي و فيشينگ را رصد کرده و با شناسايي آن‌ها گردانندگان اين سايت‌ها را به محاکم قضائي معرفي مي‌کند، گفت: شهروندان نيز در صورت برخورد با سايت‌هاي جعلي و فيشينگ سرشماري 95 مي‌توانند از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir سامانه پاسخگويي به فوريت‌هاي سايبري، بخش ارتباطات مردمي گزارش نمايند و در صورت نياز به دريافت مشاوره  با  شماره تماس هاي 21822967 و  21822943 و 21822945  تماس حاصل  کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html